Saltar navegació. Anar directament al contingut principal (Tecla d'accés S)

Inicio del Menú Secundario

Fin del Menú Secundario

  1. Vostè es troba a:
  2. Inici
  3. Àtenció al client
  4. Preguntes freqüents

EDPPreguntes freqüents

Comença el contingut principal

1. Aportació de lectura. Com puc aportar la lectura del meu comptador?

Si el teu comptador és dins de l’habitatge o el local, podràs facilitar la lectura còmodament des de casa teva les 24 hores del dia, de la manera següent:

Per Internet, a través de .

2. Canvi de comercialitzadora. Com és el procés de canvi d’oferta o companyia?

Una vegada facis la sol•licitud d’oferta:

  1. Al cap d’uns dies rebràs el contracte per duplicat. Si us plau, torna’ns una de les còpies signada en el sobre d’autofranqueig adjunt (no necessita segell).
  2. La teva sol•licitud de canvi de la nova oferta d’EDP en electricitat i/o gas tardarà entre 10 i 20 dies a activar-se.
  3. Rebràs una última factura de la teva companyia anterior per un període inferior al normal. A partir d’aleshores rebràs la factura d’EDP amb tots els seus avantatges.

Gaudeix com més aviat millor dels nostres avantatges. Pots fer la teva sol•licitud còmodament des d’aquí.

3. Estat i data dels pagaments. Com puc pagar les meves factures?

Opcions de pagament

EDP t’ofereix diferents opcions de pagament de les factures, per tal que triïs la que s’ajusti més a les teves necessitats:

  1. Domiciliació bancària:
    És la millor elecció.
    Per comoditat: perquè no hagis d’estar pendent dels terminis de pagament.
    Per seguretat: no hauràs de portar en mà els diners de l’import de la factura. En pots sol•licitar la domiciliació en efectuar l’alta del contracte i en qualsevol moment posterior des d’aquí.
  2. Pagament per finestreta: en cas que el teu contracte no estigui domiciliat, rebràs amb la teva factura el document de pagament amb el qual hauràs d’efectuar el pagament a qualsevol oficina de Correus o a les xarxes d’oficines bancàries de Cajastur, BBVA o BSCH. Amb el número de referència de la factura que vols abonar pots imprimir tu mateix el document de pagament des d’aquí.
  3. Pagament a través de caixer automàtic: les entitats bancàries amb les quals treballem també ofereixen la possibilitat d’abonar les factures a través dels caixers automàtics que incorporen lector de codi de barres. L’operativa és molt senzilla, ja que el software del caixer t’indicarà els passos que has de seguir. Aquesta forma de pagament no admet efectiu. El caixer t’entregarà un justificant de pagament.
  4. Pagament amb targeta: podràs pagar la factura còmodament des de casa teva les 24 hores del dia, de manera segura i sense desplaçaments. És l’opció més ràpida en cas que hagis tingut un retard en el pagament de la teva factura. Pots utilitzar targetes Visa, Mastercard o Maestro de qualsevol entitat bancària. Només has de trucar al nostre Centre d’Atenció al Client al 900 907 000.

O, si prefereixes pagar personalment, també ho pots fer en qualsevol de les nostres Zones EDP.

4. Com puc consultar o imprimir una factura a través d’Internet?

Pots visualitzar les teves factures i descarregar-les en el teu ordinador des de l’Àrea de client. Només t’hi has de . Continuaràs rebent les teves factures en paper i, a més, tindràs a la teva disposició les factures dels últims anys. Així mateix, des de l’Àrea de client pots veure tots els teus contractes i bescanviar els teus punts per regals.

Si vols rebre directament les teves factures en format electrònic i deixar de rebre-les en paper, ho pots fer donant-te d’alta en la facturació electrònica. La factura electrònica recull les mateixes dades que la factura que t’enviem per correu ordinari en paper, amb l’única diferència que la reps en format electrònic.

Es basa en la utilització d’un sistema de signatura electrònica que garanteix l’autenticitat del seu origen. La resta de comunicacions que faci la companyia les continuaràs rebent en l’adreça de subministrament que figura en la teva factura. La facturació electrònica és un servei gratuït adreçat a llars, negocis i comunitats de propietaris amb el pagament domiciliat. Rebràs un correu electrònic d’avís cada vegada que et sigui emesa una nova factura.

Com em puc donar d’alta en la facturació electrònica?

Ho pots fer d’una manera ràpida i senzilla des de . Tindràs els avantatges de tenir sempre a l’abast les factures emeses durant els 5 últims anys, d’una manera còmoda i segura. A més, d’aquesta manera tries l’opció més neta i sostenible.

5. Com entendre la meva factura de llar?

En el següent vídeo t'explicarem els components d'una factura

http://youtu.be/xAEo7IPunQU

6. Abonament social. Què és? Qui se’n pot beneficiar? Com el puc sol•licitar?

Segons el que s’estableix en l’article 2 del Reial decret llei 6/2009 i la Resolució de 26 de juny de 2009, a partir de l’1 de juliol de 2009 es crea l’abonament social per als consumidors més desprotegits. Aquests consumidors han de ser persones físiques acollides a la tarifa d’últim recurs i sol•licitar-lo per al seu habitatge habitual.

Tenen dret a l’abonament social en la seva residència habitual els consumidors que compleixin els requisits següents:

  • Potència: que tinguin una potència contractada inferior a 3 kW en el seu habitatge habitual.
  • Pensionistes: que tinguin 60 o més anys d’edat i siguin pensionistes del sistema de la Seguretat Social per jubilació, incapacitat permanent o viduïtat i que percebin les quanties mínimes vigents en cada moment per a aquestes classes de pensió respecte als titulars amb cònjuge a càrrec o als titulars sense cònjuge que visquin en una unitat econòmica unipersonal, així com els beneficiaris de pensions de l’extingida Assegurança obligatòria de vellesa i invalidesa i de pensions no contributives de jubilació i invalidesa majors de 60 anys.
  • Famílies nombroses.
  • Aturats: que formin part d’una unitat familiar amb tots els seus membres en situació d’atur.

Per poder sol•licitar l’abonament social s’ha de pertànyer a un dels col•lectius descrits anteriorment i entregar la documentació necessària.

Pots presentar la documentació per:

Recorda que com a beneficiari de l’abonament social estàs obligat a comunicar-nos qualsevol canvi que suposi la pèrdua del dret a percebre l’abonament social en el termini d’un mes des que es produeixi la pèrdua del dret.

7. Inspecció periòdica. Què és? Quant costa?

Amb l’alliberament de l’execució de la inspecció periòdica obligatòria de la instal·lació de gas (Llei 34/1998, modificada per la Llei 8/2005, BOE de 22 de maig de 2015), el servei Funciona efectua directament aquesta inspecció periòdica cada 5 anys. Per tant, quan correspongui fer-la, ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita i efectuar-la. Aquell any, aquesta inspecció substituirà la revisió anual prevista. És imprescindible accedir al subministrament i, per tant, una persona haurà d’estar present aquell dia a l’hora acordada.

Comunicació de la companyia distribuïdora

He rebut una comunicació informativa de la distribuïdora i encara no m’han fet la inspecció.

Truca’ns a la línia Funciona Directe 900 907 007 per procedir a la seva realització immediatament i així poder ajustar-nos als terminis indicats en la comunicació.

Gràcies al teu contracte Funciona tens aquestes operacions incloses i, per tant, no cal que truquis a cap altra empresa instal·ladora per fer-ho, ja que et suposarà un pagament addicional, i amb Funciona et surt GRATIS.

En què consisteix

En la comprovació de les parts visibles i accessibles de la instal·lació. Comprovació que no té fuites i que els aparells (calderes, escalfadors, cuines i vitroceràmiques) facin bona combustió

Que el conducte d’evacuació de fums funcioni correctament. Que la instal•lació de la campana extractora sigui compatible amb la caldera, si es troben en el mateix recinte. Verificació del bon estat i conservació d’aquesta. Aquestes comprovacions es fan d’acord amb els procediments descrits en les normes UNE 60670-12 i UNE 60670-13, segons la normativa específica de cada comunitat autònoma i segons la normativa específica de cada comunitat autònoma i la seva distribuïdora especifica.

L’inspector t’informarà sobre el resultat de la inspecció i t’entregarà un comprovant. Si es detecta algun defecte, te’n comunicarà l’existència i el termini disponible per a la correcció posterior.

Tarifes

En el moment de la revisió no s’ha d’abonar cap quantitat a l’inspector o el revisor.

Si vols consultar les tarifes, ho pots fer des d’aquí.

Defectes

Recentment m’han fet la inspecció i m’han dit que tenia un defecte. Què he de fer?

Segons quin sigui el defecte, s’ha d’efectuar una acció o una altra. Per això, recomanem preguntar al tècnic que faci la inspecció quines són les vies de resolució del defecte.

El defecte més comú sol ser no haver fet la inspecció de la caldera. En aquests casos, t’has de posar en contacte amb un instal•lador/servei tècnic de caldera autoritzat perquè esmeni el defecte. Un cop corregit has de seguir les indicacions que t'hagi donat el tècnic.

8. Com puc contactar amb EDP?

Més informació sobre contactar.

9. Què és el mercat regulat d’electricitat? Què és el mercat lliure d’electricitat?

En el mercat regulat d’electricitat operen unes comercialitzadores determinades pel Govern, que fins a l’any 2013 es denominaven comercialitzadores d’últim recurs (CUR) i a partir de l’any 2014 es passen a denominar comercialitzadores de referència (COR). Aquestes comercialitzadores subministren als consumidors que tenen dret al PVPC (que són aquells que tenen fins a 10 kW de potència contractada) a aquest PVPC o, com a alternativa a aquest, a un preu fix garantit anual, en les condicions determinades pel Govern.

D’altra banda, hi ha el mercat lliure d’electricitat, on les comercialitzadores que hi operen poden fer ofertes personalitzades als seus clients. En aquest mercat, tant el preu com les condicions són pactats lliurement entre les parts.

Tarifa d’últim recurs

  • CUR: comercialitzadora d’últim recurs. Empreses determinades pel Govern per proporcionar el subministrament elèctric als consumidors que s’acullin a la tarifa d’últim recurs.
  • TUR: tarifa d’últim recurs. Tarifa que fixa el Govern per a les llars que no contractin amb una comercialitzadora. Tenen dret a acollir-se a la TUR els consumidors que tinguin una potència contractada inferior o igual a 10 kW. En cas que la potència del teu subministrament sigui superior a 10 kW, et recomanem que contractis amb una comercialitzadora com Hidrocantábrico Energía, S.A.U. per evitar el cost més gran que suposarà que continuïs en la comercialitzadora d’últim recurs.

Mercat lliure

Comercialitzadores lliures: són les que s’encarreguen de fer ofertes en el mercat lliure. Pots accedir a les ofertes d’EDP des d’aquí.

10. Què és el mercat lliure de gas? Què és la tarifa d’últim recurs (TUR) de gas?

L’1 de juliol de 2008 va entrar en vigor un model nou de tarifes de gas.

A partir d’aquell moment els usuaris poden triar contractar amb una empresa comercialitzadora en mercat lliure a un preu pactat lliurement o bé acollir-se a la tarifa d’últim recurs (TUR).

Tarifa d’últim recurs

  • SUR: subministrador d’últim recurs. Empreses determinades pel Govern per proporcionar el subministrament de gas als consumidors que s’acullin a la tarifa d’últim recurs.
  • TUR: tarifa d’últim recurs. Tarifa que fixa el Govern per a les llars que no contractin amb una comercialitzadora. Des de l’1 de juliol de 2009 només es poden acollir a la tarifa d’últim recurs els consumidors connectats a una pressió inferior o igual a 4 bar, amb uns consums anuals no superiors a 50.000 kWh/any.

Mercat lliure

Comercialitzadores lliures: són les que s’encarreguen de fer ofertes en el mercat lliure. Pots accedir a les ofertes d’EDP des d’aquí.

11. Quina potència d’electricitat contracto? Quina tarifa de gas contracto?

Electricitat

És important saber quina potència necessites contractar per evitar pagar més en la teva factura. Identifica tots els electrodomèstics de la teva llar, quants i quins funcionen alhora.

Gas

Tu decideixes la tarifa que et cal contractar, dins dels esglaons de consum normalitzats, en funció del consum previst i seguint els consells que t’oferim a continuació.

Per a consums superiors a 5.000 kWh/any és aconsellable la tarifa T.2 perquè resultarà més econòmica. Sol ser l’aconsellada per a llars amb calefacció individual de gas natural.

Pots canviar de tarifa en el moment en què ho decideixis, sempre que hagi passat més d’un any des de l’última vegada que vas canviar la teva tarifa o que hagis fet una modificació de la instal•lació que faci variar el consum previst (per exemple, si has instal•lat calefacció i estaves en la tarifa T.1, el més probable és que et resulti interessant canviar a la tarifa T.2).

12. Tarifa de discriminació horària

Si el teu habitatge disposa d’escalfador d’aigua calenta o calefacció per acumulació, t’interessa la tarifa amb discriminació horària. Igualment, si no disposes d’aquests electrodomèstics però desvies almenys el 30% del teu consum elèctric a la nit, et pot resultar interessant.

13. Com entendre la meva factura d’empresa?

Factura de gas

Dades del client: nom, CIF/NIF i adreça. Dades de la factura: són les dades formals d’aquesta factura (número i data de factura, període facturat i venciment de la factura). Atenció al client: en aquest telèfon som a la seva disposició per a: consultes i aclariments, peticions de subministrament, baixes i modificacions de contracte, canvis de tarifa, etc. Condicions particulars del contracte: CUPS, adreça del subministrament, núm. compte de contracte, tarifa d’accés. Càlculs de la seva factura: s’hi relacionen els conceptes que intervenen en la seva factura. Cost del consum d’energia, terme fix, lloguers d’equips de mesura, impost sobre hidrocarburs, IVA. Import total de la seva factura. Informació d’interès. Historial de consum (12 mesos). Detall de lectura i consum facturat (conversió de m3 a kWh). Dades de pagament: forma de pagament, núm. de compte i data límit de pagament. Telèfon per a emergències gas.

Factura d’electricitat

Dades del client: nom, CIF/NIF i adreça. Dades de la factura: són les dades formals d’aquesta factura (número i data de factura, període facturat i data de venciment). Atenció al client: en aquest telèfon som a la seva disposició per a: consultes i aclariments, peticions de subministrament, baixes i modificacions de contracte, canvis de tarifa, etc. Condicions particulars del contracte: CUPS, adreça del subministrament, núm. compte de contracte. Detall de l’impost elèctric. Càlculs de la seva factura: cost del consum d’energia, cost de potència, així com dels excessos/bonificacions, cost de les penalitzacions per excessos de reactiva, lloguers d’equips de mesura, IVA. Import total de la seva factura. Historial de consum (12 mesos). Detall de lectures i consums d’energia activa i reactiva, així com de les potències contractades i excessos de potència. Dades de pagament: forma de pagament, núm. de compte i data límit de pagament.

14. Com es mesura l’electricitat?

L’electricitat es mesura en kilowatt-hora (kWh). Un kWh equival a una mica menys de 3,5 milions de joules.

15. Zer da Ministerioaren kanpainan aipatzen den bi aldeko kontratua?

Ministerioaren WWW.CONTROLASTUENERGIA.GOB.ES informazio-kanpainan, Bi aldeko Kontratuak aipatzen direnean, Merkatu Libreko kontratuei egiten zaie erreferentzia.

També et pot interessar

Fi del contingut principal