Jauzi nabigazioa. Joan zuzenean eduki nagusira. (S laster-tekla)

Inicio del Menú Secundario

Fin del Menú Secundario

  1. Hemen zaude::
  2. Hasiera
  3. Bezeroarentzako arreta
  4. Ohiko galderak

EDPOhiko galderak

Eduki nagusiaren hasiera

1. Irakurketa ematea. Nola eman dezaket nire kontagailuko irakurketa?

Zure kontagailua etxebizitzaren edo lokalaren barruan baldin badago, irakurketa erraz eman ahal izango duzu etxetik, eguneko 24 orduetan, modu honetan:

Interneten bidez, .

2. Merkaturatzailea aldatzea. Zertan da eskaintza edo konpainia aldatzeko prozesua?

Eskaintzaren eskaera egin eta gero:

  1. Egun gutxi barru, kontratuaren bi ale jasoko dituzu. Mesedez, itzuli iezaguzu kopietako bat sinatuta, mesedez, erantsitako autofrankeoko gutun-azalean (ez du zigiluaren beharrik).
  2. EDPren elektrizitate- edota gas-eskaintza berrira aldatzeko eskaera aktibatzeko prozesuak 10 eta 20 egun bitartean iraungo du.
  3. Zure aurreko konpainiaren azken faktura jasoko duzu, ohikoa baino aldi txikiagoa hartzen duena. Hortik aurrera, EDPren faktura jasoko duzu, dituen abantaila guztiak barne.

Goza ezazu lehenbailehen gure abantailez. Eskaera erraz egin dezakezu hemendik.

3. Ordainketen egoera eta data. Nola ordain ditzaket nire fakturak?

Ordaintzeko aukerak

EDPk hainbat aukera eskaintzen dizkizu fakturak ordaintzeko, zure beharretara hoberen moldatzen dena aukera dezazun:

  1. Banku-helbideratzea:
    Aukerarik hoberena da.
    Erosotasunez: Ordaintzeko epeei adi egon behar ez izateko.
    Ziurtasunez: Ez duzu fakturaren zenbatekoa ordaintzeko dirua aldean eraman behar izango. Helbideratzea eska dezakezu kontratuaren alta egitean, eta baita geroago ere, edozein unetan, hemendik.
  2. Leihatilan ordaintzea: Zure kontratua helbideratuta ez badago ordaintzeko agiria ,  fakturarekin batera jasoko duzu. Agiri horrekin, ordaindu egin beharko duzu postako edozein bulegotan edo Cajastur, BBVA edo BSCH bankuetako bulego-sareetan. Ordaindu nahi duzun fakturaren erreferentzia-zenbakia izanda, ordaintzeko agiria inprima dezakezu hemendik.
  3. Kutxazain automatikoan ordaintzea: Lanerako aukeratu ditugun banku-erakundeek, halaber, fakturak barra-kodeen irakurgailua duten kutxazain automatikoen bidez ordaintzeko aukera eskaintzen dute. Ordaintzea oso erraza da, kutxazaineko softwareak egin beharreko urratsak adieraziko dizkizu eta. Modu hau aukeratuz gero, ezin da eskudirutan ordaindu. Kutxazainak ordainagiri bat emango dizu.
  4. Txartelaren bidez ordaintzea:Erraz ordaindu ahal izango duzu etxetik eguneko 24 orduetan, segurtasunez eta lekualdatzeko beharrik gabe. Aukera azkarrena da, faktura ordaintzeko orduan atzeratu bazara. Edozein banku-erakunderen Visa, Mastercard edo Maestro txartelak erabil ditzakezu. Horretarako, Bezeroarentzako Arreta Zentrora deitu besterik ez duzu, 900 907 000 zenbakira.

Edo, nahiago baduzu, zuzenean ordain dezakezu hemen: gure EDP Zonak.

4. Nola kontsulta edo inprima dezaket faktura bat interneten bidez?

Zure fakturak ikusi eta ordenagailuan behera karga ditzakezu bezeroaren gunetik. Horretarako, alta hartu, behar duzu, besterik ez. Paperezko fakturak jasotzen jarraituko duzu, eta, gainera, azken urteotako fakturak ere eskura izango dituzu. Era berean, bezeroaren gunetik, dituzun kontratu guztiak ikusi eta puntuak oparien truke aldatu ahal izango dituzu.

Fakturak zuzenean formatu elektronikoan jaso nahi badituzu eta paperezkoak jasotzeari utzi, alta egin dezakezu fakturazio elektronikoan. Faktura elektronikon paperean posta arruntaren bidez bidaltzen dizugun fakturan dauden datu berak jasota daude, eta desberdintasun bakarra da formatu elektronikoan jasoko duzula.

Sinadura elektronikoko sistemaren erabileran oinarrituta dago, eta jatorriaren egiazkotasuna bermatzen du. Konpainiak egiten dizkizun gainerako komunikazioak zure fakturan adierazitako hornidurarako helbidean jasotzen jarraituko duzu. Fakturazio elektronikoa doaneko zerbitzua da, etxe, negozio eta jabeen erkidegoei zuzenduta, eta ordainketa helbideratua izan behar da. Faktura berri bat ematen dizugun bakoitzean, ohartarazteko posta elektroniko bat jasoko duzu.

Nola har dezaket alta fakturazio elektronikoan?

Azkar eta erraz har dezakezu alta hemen: . Eskuragarri izango dituzu beti azken 5 urteetan emandako fakturak, modu eroso eta seguruan, horrek dituen abantailekin. Gainera, aukera hori garbiena eta iraunkorrena da.

5. Nola uler dezaket etxeko kontsumoaren faktura?

Honako bideo honetan faktura baten osagaiak azalduko ditugu

http://youtu.be/xAEo7IPunQU

 

6. Gizarte-bonoa zer da? Noren onurarako da? Nola eska dezaket?

6/2009 Errege Dekretuaren 2. artikuluan eta 2009ko ekainaren 26ko Ebazpenean ezarritakoaren arabera, 2009ko uztailaren 1ean gizarte-bonoa sortu zen, babesik gabe dauden kontsumitzaileei zuzenduta. Kontsumitzaile horiek pertsona fisikoak izan beharko dira, azken aukerako tarifa dutenak, eta ohiko etxebizitzarako eskatu beharko dute.

Gizarte-bonoa ohiko etxebizitzan jasotzeko eskubidea izango dute baldintza hauek betetzen dituzten kontsumitzaileak:

  • Potentzia: ohiko etxebizitzan 3 kW-tik beherako potentzia kontratatuta edukitzea.
  • Pentsiodunak: Beren ardurapean ezkontidea duten edo ezkontiderik ez duten eta pertsona bakarreko unitate ekonomikoan bizi diren titularrek 60 urte edo gehiago izatea, eta Gizarte Segurantzako Sistemako pentsioduna izatea, erretiroagatik, ezintasun iraunkorragatik edo alarguntzagatik, eta une bakoitzean pentsio mota horietarako indarrean dauden gutxieneko kopuruak jasotzea; eta iraungi den Zahartzarorako eta Baliaezintasuneko Derrigorrezko Aseguruko pentsioen onuradunak eta erretiroko eta baliaezintasuneko kotizaziorik gabeko pentsioak jasotzen dituztenak, 60 urtetik gorakoak..
  • Familia ugariak.
  • Langabetuak:kide guztiak langabezian dituen famili unitate bateko partaideak izatea.

Gizarte-bonoa eskatu ahal izateko, goian aipatutako taldeetakoren batekoa izan behar da, eta beharrezkoa den dokumentazioa aurkeztu behar da.

Agiriak honela aurkeztu ditzakezu:

Gogora ezazu gizarte-bonoaren onuraduna bazara, derrigorrez jakinarazi behar diguzu gizarte-bonoa jasotzeko eskubidea galtzea berekin dakarren edozein aldaketa hilabeteko epean, eskubidea galtzen denetik hasita.

7. Aldian behingo ikuskapena zer da? zenbat balio du?

Gasaren instalazioaren nahitaezko aldizkako azterketa egiteko aukera liberalizatu zenetik (34/1998 Legea, 8/2005 Legeak aldatutakoa, 2015eko maiatzaren 22ko BOE), Funciona zerbitzuak 5 urtero egiten du aldizkako azterketa hori. Horrenbestez, azterketa hori egin behar denean zurekin harremanetan jarriko gara hitzordua adosteko eta azterketa egiteko. Urte horretan azterketak urteroko berrikusketa ordezkatuko du. Ezinbestekoa da hornidurara sarbidea izatea eta horretarako, pertsona bat egon beharko da hitzartutako egunean eta orduan.

Konpainia hornitzailearen jakinarazpena

Konpainia hornitzailearen jakinarazpena jaso dut eta oraindik ez dira azterketa egitera etorri.

Deitu Funciona Zuzenean lineara, 900 907 007 telefono-zenbakira, azterketa berehala egiteko eta jakinarazpen horretan adierazitako epeak errespetatzeko.

Funciona kontratuari esker, eragiketa horiek guztiak kontratuan sartzen zaizkizu eta ez duzu beste enpresa instalatzaileren batera deitu beharko. Hala, ez duzu ezer gehiago ordaindu beharko, Funcionarekin DOAN aterako baitzaizu.

Zertan datzan

Instalazioa zati ikusgai eta eskuragarria egiaztapena ere. Egiaztatzen ez leaking eta aparatuak (galdarak, berogailuak, berogailu eta beira zeramika) osatzen duten errekuntza ona

Keak husteko bideak behar bezala funtzionatu behar du. Ke-kanpaiaren instalazioa bateragarria izan behar da galdararekin, gela berean baldin badaude. Instalazio horrek egoera ona eta kontserbazio egokia izan behar ditu. Egiaztapen horiek UNE 60670-12 eta UNE 60670-13 arauetan deskribatutako prozeduren arabera egiten dira, eta autonomia erkidego bakoitzeko eta bere banatzaile arauak zehatzak arabera zehaztu.

Ikuskatzaileak ikuskapenaren emaitzari buruz informatuko zaitu eta egiaztagiri bat emango dizu. Akatsen bat hautemanez gero, horren berri emango dizu, eta konponketa egiteko daukazun epea adieraziko dizu.

Tarifak

Ikuskapena egiten denean ez zaio ezer ordaindu behar ikuskatzailearir.

Tarifak kontsultatu nahi badituzu, hemen egin dezakezu.

Akatsak

Duela gutxi ikuskapena egin didate eta esan didate akats bat zegoela. Zer egin behar dut? ?

Akatsaren arabera, ekintza bat edo beste egin behar da; horregatik, gomendatzen dugu ikuskapena egiten duen teknikariari galdetzea akatsa nola konpon daitekeen.

Akatsik ohikoena da galdararen ikuskapena egin gabe edukitzea. Horrelakoetan, harremanetan jarri behar zara baimendutako instalatzaile edo galdaren zerbitzu teknikoarekin, ikuskapena egiteko. Zuzendu ostean, argibideak jarraitu teknikoa eman duzu behar duzun

8. Nola jar naiteke harremanetan EDPrekin?

Informazio gehiago honi buruz: harremanetan jartzeko.

9. Zer da elektrizitatearen Merkatu Arautua? -Zer da elektrizitatearen Merkatu Librea?

Elektrizitatearen Merkatu Arautuan Gobernuak zehaztutako merkaturatzaile batzuek dihardute; 2013ra arte Azken Errekurtsoko Merkaturatzaileak (AEM) zeritzen, eta 2014tik aurrera Erreferentziazko Merkaturatzaile (EME) gisa ezagutzen dira. Merkaturatzaile hauek KTBPa izateko eskubidea duten kontsumitzaileei (10 KW-rainoko potentzia kontratatua dutenak dira) hornidura ematen diete KTBP horretan, edo bestela, urteko Prezio Finko bermatuan, Gobernuak adierazitako baldintzetan.

Bestalde, elektrizitatearen Merkatu Librea dago, eta bertan diharduten merkaturatzaileek eskaintza pertsonalizatuak egin ahal dizkiete beren bezeroei. Merkatu honetan, prezioa nahiz baldintzak askatasunez adosten dituzte aldeek.

10. Zer da gasaren merkatu librea? Zer da gasaren azken aukerako tarifa?

2008ko uztailaren 1ean, indarrean sartu zen gas-tarifen eredu berri bat.

Une horretatik aurrera, erabiltzaileek aukera dezakete kontratua egitea merkatu libreko enpresa merkaturatzaile batekin, askatasunez adostutako prezioan, edo azken aukerako tarifa.

Azken aukerako tarifa

  • SUR: Azken aukerako hornitzailea. Gobernuak zehaztutako enpresak, azken aukerako tarifa hautatzen duten kontsumitzaileei gas-hornidura ematen dietenak.
  • TUR: Azken aukerako tarifa. Gobernuak finkatutako tarifa, merkaturatzaile batekin kontratua egiten ez duten etxeetarako. 2009ko uztailaren 1etik, azken aukerako tarifa kontrata dezakete 4 bareko edo hortik beherako presioa duten kontsumitzaileek, urteko 50.000 kWh-tik gorako kontsumoak ez dituztenek.

Merkatu librea

Merkaturatzaile askeak: Merkatu askean eskaintzak egingo dituztenak dira. Hemen atzitu ditzakezu EDPren eskaintzak.

11. Zer elektrizitate-potentzia kontratatuko dut? Zer gas-tarifa kontratatuko dut?

Elektrizitatea

Garrantzitsua da jakitea zer potentzia kontratatu behar duzu, fakturan gehiago ez ordaintzeko. Identifikatu zure etxetresna elektriko guztiak, zeintzuk diren eta zer tresnak funtzionatzen duten aldi berean.

Gasa

Zeuk erabakiko duzu kontratatu nahi duzun tarifa normalizatutako mailen barruan, aurreikusitako kontsumoaren arabera eta jarraian emango dizkizugun aholkuei jarraituz.

Urteko 5.000 kWh-tik gorako kontsumoa baduzu, gomendagarria da T2 tarifa aukeratzea, merkeagoa izango delako; hori izaten da gas naturalez funtzionatzen duen banakako berokuntza duten etxeetarako gomendatzen dena.

Tarifa alda dezakezu hala erabakitzen duzunean, betiere urtebetea igaro bada tarifa aldatu zenuen azken alditik, edo instalazioan aldaketaren bat egin baduzu eta aldaketa horrek aurreikusitako kontsumoa aldarazten badu (adibidez, berokuntza instalatu baduzu eta T1 tarifa bazenuen, ziur aski interesgarria izango da zuretzat T2 tarifara aldatzea).

12. Ordutegi-bereizketa duen tarifa

Etxean bero-metaketaren bidezko ur-berogailua edo berokuntza baduzu, interesatuko zaizu ordutegi-bereizketa duen tarifa. Era berean, etxetresna elektriko horiek ez badituzu baina kontsumo elektrikoaren % 30 gutxienez gauez egiten baduzu, tarifa hau ere interesgarria izan daiteke zuretzat.

13. Nola uler dezaket etxeko kontsumoaren faktura?

Aurrealdea

Agiriko funtsezko datuak eta kontsulta egiten duzunean eman beharko dizkiguzunak (kontratuaren titularra, hornidurarako helbidea, NA eta kontratuko kontu-zenbakia). Faktura jasotzen duenaren izena eta helbidea. Zure faktura osoa banakatua, kontratatutako horniduren arabera. Ordaindu beharreko prezio osoa da. Era berean, zer tarifa edo plan daukazun ere adierazten da bertan. Grafiko moduan, fakturatutako aldiko eta azken 24 hilabeteetako kontsumoaren bilakaera azaltzen da hemen. Era berean, informazio interesgarria ere aurkituko duzu (adibidez, zenbatekoaren eta kontsumoaren neurketa). EDPren bezeroa izateagatik puntuak metatzen dituzu gasaren eta elektrizitatearen ohiko kontsumoan, eta doaneko energia kilowatten edo oparien truke aldatu ahal izango dituzu. Hemen, faktura bakoitzean lortutako puntuak ikusiko dituzu.


Atzealdea

<p>- Fakturako datuak ikus daitezke hemen, adibidez, faktura-zenbakia, fakturazio-aldia, faktura eman den data edo fakturaren epemuga.</p><p>- Kontsumoaldia eta irakurketa-datak (aurrekoa eta oraingoa). Horien arteko aldeak zehazten du kWh-tan fakturatuko den kontsumoa. Horrez gain, kontratatu duzun sarbide-tarifa eta CUPSa (horniketa-gunearen kode unibertsala) Kode horren bidez, hornikuntza bakoitza identifikatzen da konpainia guztien aurrean.</p> <p>- kWh-ko kontsumoa bider kWh-ren prezioa. Prezioa aldatzen bada, kontsumo bakoitza zer datatan egin den ikusiko da.</p> <p>- Erabilgarritasuna (kopuru finkoa). Kopuru finkoaren eguneko prezioa bider fakturatzeko aldiko egun-kopurua eginda. Prezioa aldatzen bada, prezio guztiak eta prezio bakoitzean fakturatu beharreko egunak ikusiko dira.</p> <p>- Azkenik, ekipoen alokairua (kontagailua), alokatuta badaude.</p> <p>- Eskaintza bat kontratatu baduzu, faktura honetan egin zaizun beherapena ikusikok duzu (era berean, opari moduan (kWh-tan) ikusi ahal izango duzu).</p> <p>- Oinarri ezargarria, aplikatu beharreko BEZa kalkulatzeko.</p> <p>- Zenbateko osoa.</p> <p>- Fakturazioari buruzko datuak ikus daitezke hemen, faktura eman den data edo fakturaren epemuga.</p> <p>- Kontsumoaldia eta irakurketa-datak (aurrekoa eta oraingoa). Horien arteko aldeak zehazten du kWh-tan egingo den kontsumoa. Horrez gain, kontratatu duzun sarbide-tarifa eta CUPSa (horniketa-gunearen kode unibertsala) Kode horren bidez, hornikuntza bakoitza identifikatzen da konpainia guztien aurrean.</p> <p>- kWh-ko kontsumoa bider kWh-ren prezioa. Prezioa aldatzen bada, kontsumo bakoitza zer datatan egin den ere ikusiko da.</p> <p>- Potentzia (kopuru finkoa). Kontratatutako potentzia bider kWh-ren eguneko prezioa, bider fakturatzeko aldiko egunak eginda. Prezioa aldatzen bada, prezio guztiak eta prezio bakoitzean fakturatu beharreko egunak ikusiko dira.</p><p> -  -	Elektrizitatearen gaineko zerga, legez zehazten dena, potentziaren eta kontsumoaren arteko batuketa eginda eta ezarritako koefizientearekin biderkatuta.</p><p> - Azkenik, ekipoen alokairua (kontagailua), alokatuta badaude.</p> <p>- Eskaintza bat kontratatu baduzu, ikusiko duzu faktura honetan egin zaizun beherapena.</p><p> - Oinarri ezargarria, aplikatu beharreko BEZa kalkulatzeko.</p><p> - Zenbateko osoa.</p> Fakturatzeko aldiari dagokion kontratatutako Funciona zerbitzuaren kuota ikusiko duzu.

14. Nola uler dezaket enpresako kontsumoaren faktura?

Gas-faktura

Bezeroaren datuak: Izena, IFK/IFZ, eta helbidea. Fakturako datuak: faktura honi buruzko datu formalak dira (zenbakia eta faktura egin den data, fakturatutako aldia eta fakturaren epemuga). Bezeroari arreta: telefono honetan zure esanetara gaude kontsultak eta argibideak emateko, hornidura-eskaerak egiteko, kontratuen bajak eta aldaketak egiteko, tarifa aldatzeko, etab. Kontratuko baldintza bereziak: CUPSa,  hornidurarako helbidea, kontratuko kontu-zenbakia, sartzeko tarifa. Zure fakturako kalkuluak: Hemen, zure faktura osatzen duten kontzeptuak daude zerrendatuta. Energia-kontsumoaren kostua, kopuru finkoa, neurtzeko ekipoen alokairua, hidrokarburoen gaineko zerga, BEZa. Zure fakturaren zenbateko osoa. Informazio interesgarria. Kontsumoaren historia (12 hilabete). Irakurketaren eta fakturatutako kontsumoaren xehetasuna (m3-ak kWh bihurtzea).  Telefono honetan zure esanetara gaude kontsultak eta argibideak emateko, hornidura-eskaerak egiteko, kontratuen bajak eta aldaketak egiteko, tarifa aldatzeko, etab. Ordaintzeko datuak: ordaintzeko modua, kontu-zenbakia eta ordaintzeko epemuga. Telefono honetan zure esanetara gaude kontsultak eta argibideak emateko, hornidura-eskaerak egiteko, kontratuen bajak eta aldaketak egiteko, tarifa aldatzeko, etab. Gas-larrialdietarako telefonoa.

Elektrizitate-faktura

Bezeroaren datuak: Izena, IFK/IFZ, eta helbidea. Fakturako datuak: faktura honi buruzko datu formalak dira (zenbakia eta faktura egin den data, fakturatutako aldia eta fakturaren epemuga). Bezeroari arreta: Telefono honetan zure esanetara gaude kontsultak eta argibideak emateko, hornidura-eskaerak egiteko, kontratuen bajak eta aldaketak egiteko, tarifa aldatzeko, etab. Kontratuko baldintza bereziak: CUPSa, hornidurarako helbidea, kontratuko kontu-zenbakia, sartzeko tarifa. Elektrizitatearen gaineko zergaren xehetasuna. Zure fakturako kalkuluak: Energia-kontsumoaren kostua, potentziaren kostua zein gehiegizko kontsumoen/hobarien kostua, gehiegizko erreaktiboa dela-eta ezarritako zigorren kostua, neurketa egiteko ekipoen alokairua, BEZa. Zure fakturaren zenbateko osoa. Kontsumoaren historia (12 hilabete). Energia aktiboaren eta erreaktiboaren kontsumoen irakurketaren xehetasuna, kontratatutako potentzien eta gehiegizko potentzien irakurketena. Ordaintzeko datuak: ordaintzeko modua, kontu-zenbakia eta ordaintzeko epemuga.

15. Nola neurtzen da elektrizitatea?

Elektrizitatea orduko kilowattetan (kWh) neurtzen da; kWh bat eta ia 3,5 milioi joule balio berekoak dira.

16. Zer da Ministerioaren kanpainan aipatzen den bi aldeko kontratua?

Ministerioaren WWW.CONTROLASTUENERGIA.GOB.ES informazio-kanpainan, Bi aldeko Kontratuak aipatzen direnean, Merkatu Libreko kontratuei egiten zaie erreferentzia.

Hau ere interesgarria izan daiteke zuretzat

Eduki nagusiaren bukaera