Saltar navegació. Anar directament al contingut principal

Preguntes freqüents

Comença el contingut principal

Preguntes freqüents

7 resultats. Mostrant de l’1 al 5

  1. 1
  2. 2
  3. Següent

Què és el certificat d’instal·lació elèctrica?

També és conegut per CIE o Butlletí. És un document emès per un electricista oficial autoritzat que certifica que la instal·lació compleix tots els requisits necessaris per al subministrament. Reflecteix les característiques de la instal·lació (p. ex., la potència màxima que pots contractar).

Necessitaràs el Butlletí:

  • La primera vegada que contractis subministrament elèctric.
  • Si al teva instal·lació té més de 20 anys d’antiguitat.
  • Quan vulguis contractar més potència que la que consta com a màxima permesa pel teu Butlletí actual.

Què és el certificat d’instal·lació individual de gas?

És un document emès per un instal·lador de gas autoritzat que certifica que la instal·lació compleix la normativa vigent i està en perfecte estat.

Necessitaràs el Certificat de gas:

  • La primera vegada que contractis subministrament de gas.
  • Si fas qualsevol modificació de la instal·lació.
  • Quan el subministrament porti més d’1 any de baixa.

Quina potència d’electricitat contracto?

Una part de la factura correspon al terme de potència, que prové de la potència que tens contractada, és a dir, es tracta d’un cost fix.

La potència a contractar varia en funció de la quantitat d’aparells elèctrics que utilitzis, de quants n’utilitzes al mateix temps, de la mida de l’habitatge i de quantes persones hi viuen.

Si es tracta d’una primera contractació, el teu Butlletí t’indicarà la potència recomanada i la màxima que pots contractar.

Si es tracta d’un habitatge de segona ocupació, hauràs de comprovar quants electrodomèstics tens, la potència que demana cadascun i quants n’utilitzes de manera simultània.

Quina tarifa de gas contracto?

La factura de gas es compon del terme fix i del terme variable. El terme fix és un cost fix, que està determinat per les tarifes de gas vigents. Les tarifes de gas es classifiquen en funció del consum.

Per a clients llars o negocis les tarifes són aquestes.

Tarifa amb Discriminació Horària

Si el teu habitatge disposa d’escalfador d’aigua calenta o calefacció per acumulació, t’interessa la tarifa amb discriminació horària. Igualment, si no disposes d’aquests electrodomèstics però desvies una part important del teu consum elèctric a la nit, et pot resultar interessant.

  1. 1
  2. 2
  3. Següent

Com puc contactar amb EDP?

Consulta les diferents maneres que t’oferim per posar-te en contacte amb nosaltres.

 

Com em puc donar d’alta a l’Àrea de client?

Donar-te d’alta és senzill. Ho pots fer des d’aquí. Has d’introduir el teu NIF amb la lletra. Si tenim registrat el teu email, te’l mostrarem amb asteriscos (per seguretat). Introdueix l’email complet i t’enviarem un correu electrònic a aquesta adreça per crear la teva contrasenya.

Si no recordes el teu email, t’enviarem un SMS al mòbil. Ens hauràs d’indicar el teu nou email.

Si no tenim registrat ni el teu correu ni el teu mòbil, et demanarem els 4 últims dígits del compte bancari on tens domiciliades les factures d’EDP. A continuació, hauràs d’introduir el correu amb el qual et registrar a l’Àrea de client.

Quina potència d’electricitat contracto?

Una part de la factura correspon al terme de potència, que prové de la potència que tens contractada, és a dir, es tracta d’un cost fix.

La potència a contractar varia en funció de la quantitat d’aparells elèctrics que utilitzis, de quants n’utilitzes al mateix temps, de la mida de l’habitatge i de quantes persones hi viuen.

Si es tracta d’una primera contractació, el teu Butlletí t’indicarà la potència recomanada i la màxima que pots contractar.

Si es tracta d’un habitatge de segona ocupació, hauràs de comprovar quants electrodomèstics tens, la potència que demana cadascun i quants n’utilitzes de manera simultània.

Per què hauria de canviar-me a EDP?

Perquè les ofertes d’EDP no tenen permanència; tu esculls el temps que vols estar amb nosaltres. L’energia elèctrica que et subministrem és 100% renovable. Els nostres preus són estables i competitius, i t’hi aplicarem descomptes addicionals.

A més, acumularàs punts que podràs bescanviar per regals o energia gratis.

Què puc fer si es retarda la meva factura?

No és habitual, però es pot retardar l’emissió d’una factura per canvis de normativa, de preus o de tarifes, regularitzacions o reajustaments. Des d’EDP mirem d’evitar aquests endarreriments; tanmateix, si per alguna situació té lloc una demora, recorda que en aquests casos t’oferim la possibilitat de fraccionar el pagament de la factura en terminis i imports que et resultin més còmodes. Podràs fraccionar el pagament de factures, de manera fàcil i senzilla, a través de l’Àrea de client.

Què és la factura digital?

És el servei que et permet accedir a les factures des de la teva Àrea de Client, en versió electrònica. Rebràs un correu sempre que tinguis una factura disponible, en lloc de rebre-la en paper per correu postal. Les factures estan signades digitalment i tenen validesa legal total (certificat acreditat per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre).

Amb la facturació electrònica tot són avantatges. Només per apuntar-t’hi t’obsequiarem amb 2.000 punts, que podràs bescanviar per regals o energia gratis.

Resol tots els teus dubtes sobre la factura digital.

Quins contractes puc adherir a la factura digital?

S’hi poden donar d’alta tots els clients amb contractes d’electricitat, gas o Funciona. Només no es poden adherir a la factura digital els contractes que tinguin pagador/destinatari alternatiu.

Què passa si no estic donat d’alta en el programa de punts?

Si no tens programa de punts no et podrem donar els punts de la promoció per donar-te d’alta en la factura digital, però del servei en podràs gaudir igualment.

En contractar alguna de les nostres ofertes a mercat lliure per a llars et donarem d’alta en el programa de punts si compleixes les condiciones. Consulta les nostres ofertes.

Què fa la distribuïdora amb la meva lectura?

La facilita a la teva companyia comercialitzadora, que serà qui te la facturarà.

Puc aportar la lectura si el meu comptador és telegestionat?

Sempre podràs aportar la lectura, si vols fer-ho, però la distribuïdora de la teva zona es reserva el dret d’utilitzar-la.

Si el teu comptador està integrat en els sistemes de telegestió, no caldrà. Ja que el teu comptador està enviant les lectures en remot a la distribuïdora.

Des d’edponline podràs aportar la lectura del teu comptador si encara no està integrat en els sistemes de telegestió.

Com puc contactar amb EDP?

Consulta les diferents maneres que t’oferim per posar-te en contacte amb nosaltres.

 

Què és l’Àrea de client?

És una web privada, segura i gratuïta en la qual podràs consultar les teves factures i els teus contractes, bescanviar punts per regals, abonar les factures, gestionar el servei Funciona, aportar les lectures del comptador, modificar la potència, domiciliar els rebuts, canviar l’adreça de correspondència i fer moltes gestions més.

Accede al Área de cliente.

Com puc aportar la lectura del meu comptador?

Si el teu comptador està dins de l’habitatge o local, en podràs facilitar la lectura còmodament des de casa teva les 24 hores del dia, a través de la nostra web, a l’Àrea de client.

Com em puc donar d’alta a l’Àrea de client?

Donar-te d’alta és senzill. Ho pots fer des d’aquí. Has d’introduir el teu NIF amb la lletra. Si tenim registrat el teu email, te’l mostrarem amb asteriscos (per seguretat). Introdueix l’email complet i t’enviarem un correu electrònic a aquesta adreça per crear la teva contrasenya.

Si no recordes el teu email, t’enviarem un SMS al mòbil. Ens hauràs d’indicar el teu nou email.

Si no tenim registrat ni el teu correu ni el teu mòbil, et demanarem els 4 últims dígits del compte bancari on tens domiciliades les factures d’EDP. A continuació, hauràs d’introduir el correu amb el qual et registrar a l’Àrea de client.

En cas d’avaria, a qui truco?

Si no tens electricitat

Primer has de comprovar si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici:

  • Si a l’escala o a les finques annexes hi ha llum, llavors la incidència està localitzada a la teva instal·lació interna i hauràs de trucar a un electricista autoritzat (però comprova abans els automàtics).
  • Tanmateix, si l’avaria afecta tot l’edifici (escales, ascensor, veïns) o les finques annexes, segurament es tracta d’una avaria de la xarxa elèctrica i hauràs de trucar a la companyia distribuïdora de la teva zona. Consulta’n els telèfons.

Si no tens gas

Si pots, primer comprova si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici:

  • Per descartar que l’avaria és de la teva instal·lació, l’ideal és que comprovis si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici, ja que si és tot l’edifici segurament es tracta d’una avaria de la xarxa de gas i hauràs de trucar a la teva companyia distribuïdora.
  • Si no és possible comprovar el que s’acaba d’indicar, llavors has de verificar si la clau de la caldera o l’escalfador està oberta (la posició de la maneta ha d’estar en línia amb la canonada). Si la maneta està creuada, gira-la en el sentit contrari de les agulles del rellotge.
  • Si tens diversos aparells de gas (p. ex., cuina i caldera), comprova que efectivament no tens gas en cap d’ells.
  • Si només tens una caldera, has de comprovar que el manòmetre, indicador de la pressió d’aigua (element semblant a un rellotge), marca entre 1 i 2 bars. Si el valor és inferior, has d’injectar aigua al circuit de la caldera. Si no saps com fer-ho, millor que et posis en contacte amb el tècnic de la caldera.
  • Si tens commutador (interruptor que impedeix que funcionin al mateix temps la campana extractora i la caldera), has de comprovar que no estigui engegada la campana.

Comprova com està la clau de la caldera

La maneta no està en línia amb la canonada.
La maneta està en línia amb la canonada.

El motiu pel qual no tens aigua calenta és que la clau de la caldera està tancada.

Gira la maneta en el sentit contrari de les agulles del rellotge.

 Valor del manòmetre

Consulta el valor del manòmetre indicador de la pressió d’aigua de la teva caldera. Es tracta d’un element semblant a un rellotge.

Marca menys d’1 bar

Marca entre 1 i 2 bars

Com puc consultar o imprimir una factura?

Pots veure les teves factures i descarregar-les a l’ordinador des de l’Àrea de client. Només t’has de donar d’alta. Continuaràs rebent les teves factures en paper i tindràs a la teva disposició les factures dels últims 5 anys. A més, des de l’Àrea de client podràs veure tots els teus contractes i canviar els teus punts per regals, aportar la lectura del comptador, canviar la domiciliació bancària i moltes més gestions.

I si vols rebre directament les teves factures en format electrònic i deixar de rebre-les en paper, et pots donar d’alta en facturació electrònica. La factura electrònica recull les mateixes dades que la factura que t’enviem per correu ordinari i té la mateixa validesa legal que en paper, amb l’única diferència que rebràs un correu electrònic cada vegada que s’emeti una factura, i, a més, és gratuït.

Com puc pagar una factura?

EDP t’ofereix diferents opcions de pagament de les factures perquè escullis la que més s’ajusta a les teves necessitats:

Domiciliació bancària:

Si domicilies les teves factures, no hauràs d’estar pendent dels terminis de pagament ni fer pagaments en efectiu; a més, estalviaràs temps, cosa que la converteix en una opció còmoda i segura. Pots sol·licitar la domiciliació en fer l’alta del contracte i en qualsevol moment posterior des de l’Àrea de client.

Com puc domiciliar?

Pagament amb targeta:

Podràs pagar còmodament des de casa les 24 hores del dia a través d’edponline o de la nostra app, de manera segura i evitant desplaçaments. A més, et regalarem 100 punts. 

Pagament per finestreta:

Si el teu contracte no està domiciliat, rebràs amb la teva factura el Document de Pagament amb el qual hauràs de fer el pagament a les entitats col·laboradores que t’indiquem en aquest document.

Com puc imprimir o descarregar el document de pagament?

Pagament a través de caixer automàtic:

Les entitats bancàries amb les quals treballem també ofereixen la possibilitat d’abonar les factures a través dels caixers automàtics que incorporen lector de codi de barres. L’operativa és molt senzilla, ja que el software del caixer t’indicarà els passos que has de seguir. Aquesta forma de pagament no admet efectiu. El caixer et lliurarà un justificant de pagament.

Com puc pagar?

Podràs pagar als caixers de Liberbank, BBVA i Banco Santander: Necessitaràs la factura o les factures que vulguis abonar.

Quina potència d’electricitat contracto?

Una part de la factura correspon al terme de potència, que prové de la potència que tens contractada, és a dir, es tracta d’un cost fix.

La potència a contractar varia en funció de la quantitat d’aparells elèctrics que utilitzis, de quants n’utilitzes al mateix temps, de la mida de l’habitatge i de quantes persones hi viuen.

Si es tracta d’una primera contractació, el teu Butlletí t’indicarà la potència recomanada i la màxima que pots contractar.

Si es tracta d’un habitatge de segona ocupació, hauràs de comprovar quants electrodomèstics tens, la potència que demana cadascun i quants n’utilitzes de manera simultània.

Tarifa amb Discriminació Horària

Si el teu habitatge disposa d’escalfador d’aigua calenta o calefacció per acumulació, t’interessa la tarifa amb discriminació horària. Igualment, si no disposes d’aquests electrodomèstics però desvies una part important del teu consum elèctric a la nit, et pot resultar interessant.

Què és el certificat d’instal·lació individual de gas?

És un document emès per un instal·lador de gas autoritzat que certifica que la instal·lació compleix la normativa vigent i està en perfecte estat.

Necessitaràs el Certificat de gas:

  • La primera vegada que contractis subministrament de gas.
  • Si fas qualsevol modificació de la instal·lació.
  • Quan el subministrament porti més d’1 any de baixa.

No trobes el que busques?

Fi del contingut principal