Saltar navegació. Anar directament al contingut principal

Preguntes freqüents

Comença el contingut principal

Preguntes freqüents

7 resultats. Mostrant de l’1 al 5

  1. 1
  2. 2
  3. Següent

Qui fa la lectura del meu comptador?

La companyia distribuïdora és la que fa la lectura del teu comptador.

Què fa la distribuïdora amb la meva lectura?

La facilita a la teva companyia comercialitzadora, que serà qui te la facturarà.

Com puc aportar la lectura del meu comptador?

Si el teu comptador està dins de l’habitatge o local, en podràs facilitar la lectura còmodament des de casa teva les 24 hores del dia, a través de la nostra web, a l’Àrea de client.

Què és un comptador telegestionat o un comptador intel·ligent?

Un comptador telegestionat té la capacitat de prendre la lectura del comptador en remot, sense necessitat d’haver d’anar al domicili.
Entre els seus avantatges cal destacar:

  • Lectura real de consum; s’obté de forma remota, sense desplaçaments, i s’eviten factures estimades.
  • Informació de consum més detallada; permetrà optimitzar la factura i fer un consum més eficient.
  • Realització de certes operacions de forma remota (modificació de potència, canvi de tarifes, connexions/desconnexions), reduint el temps d’execució.
  • Millor qualitat de subministrament; desenvolupament de nous sistemes de detecció d’avaries.

Segons la normativa vigent (Ordre ministerial ITC/3860/2007, de 28 de desembre), tots els comptadors elèctrics amb potències contractades inferiors a 15 kW hauran de ser substituïts per comptadors telegestionats abans del 31 de desembre de 2018. Aquest canvi és gratuït, i mantens les mateixes condicions del teu contracte actual.

Com puc saber si el meu comptador és telegestionat?

La teva companyia distribuïdora t’informarà de la instal·lació per carta.

  1. 1
  2. 2
  3. Següent

Quina tarifa de gas contracto?

La factura de gas es compon del terme fix i del terme variable. El terme fix és un cost fix, que està determinat per les tarifes de gas vigents. Les tarifes de gas es classifiquen en funció del consum.

Per a clients llars o negocis les tarifes són aquestes.

Com entendre la meva factura?

Nova factura EDP, més senzilla, més clara.

Una factura simplificada, en l’idioma que tu escullis, amb tota la informació essencial presentada d’una manera fàcil i senzilla.

Accedeix a l’explicació de la factura..

Per què em facturen consum estimat?

Si el teu comptador no està accessible (és dins l’habitatge o en una zona de difícil accés) i el lector no pot prendre’n la lectura, la distribuïdora et deixarà un avís on especificarà dades de contacte perquè els facilitis la lectura del teu comptador. Si no l’aportes dins el període estipulat, podrà estimar el teu consum d’acord amb la normativa vigent per tal que la comercialitzadora et facturi segons aquesta estimació.

El càlcul del consum estimat es farà tenint en compte el consum de l’any anterior en el mateix període. Si t’has donat d’alta fa poc, l’estimació es durà a terme en funció del tipus de tarifa i potència contractada.

Evita estimacions a la factura i aporta la lectura a través de l’Àrea de client. Nosaltres la farem arribar a la distribuïdora, que decidirà si la té en compte per facturar.

Quant val la factura digital?

Res, és una eina gratuïta.

Com visualitzo les meves factures?

És molt senzill, només has d’accedir a l’Àrea de client amb el teu NIF i la teva contrasenya, anar al llistat de factures i seleccionar l’adreça per a la qual vols visualitzar les teves factures.

Cal tenir algun contracte a mercat lliure per gaudir de la factura digital?

No cal tenir contractes a mercat lliure per tenir factura digital.

Com puc aportar la lectura del meu comptador?

Si el teu comptador està dins de l’habitatge o local, en podràs facilitar la lectura còmodament des de casa teva les 24 hores del dia, a través de la nostra web, a l’Àrea de client.

Quina diferència hi ha entre un comptador telegestionat i un comptador integrat en els sistemes de telegestió?

Pots tenir un comptador de telegestió instal·lat i no integrat en el sistema de telegestió. És a dir, el comptador digital està instal·lat, però encara no envia les lectures en remot.

Pregunta-ho a la distribuïdora de la teva zona; t’informaran de la teva situació.

En cas d’avaria, a qui truco?

Si no tens electricitat

Primer has de comprovar si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici:

  • Si a l’escala o a les finques annexes hi ha llum, llavors la incidència està localitzada a la teva instal·lació interna i hauràs de trucar a un electricista autoritzat (però comprova abans els automàtics).
  • Tanmateix, si l’avaria afecta tot l’edifici (escales, ascensor, veïns) o les finques annexes, segurament es tracta d’una avaria de la xarxa elèctrica i hauràs de trucar a la companyia distribuïdora de la teva zona. Consulta’n els telèfons.

Si no tens gas

Si pots, primer comprova si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici:

  • Per descartar que l’avaria és de la teva instal·lació, l’ideal és que comprovis si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici, ja que si és tot l’edifici segurament es tracta d’una avaria de la xarxa de gas i hauràs de trucar a la teva companyia distribuïdora.
  • Si no és possible comprovar el que s’acaba d’indicar, llavors has de verificar si la clau de la caldera o l’escalfador està oberta (la posició de la maneta ha d’estar en línia amb la canonada). Si la maneta està creuada, gira-la en el sentit contrari de les agulles del rellotge.
  • Si tens diversos aparells de gas (p. ex., cuina i caldera), comprova que efectivament no tens gas en cap d’ells.
  • Si només tens una caldera, has de comprovar que el manòmetre, indicador de la pressió d’aigua (element semblant a un rellotge), marca entre 1 i 2 bars. Si el valor és inferior, has d’injectar aigua al circuit de la caldera. Si no saps com fer-ho, millor que et posis en contacte amb el tècnic de la caldera.
  • Si tens commutador (interruptor que impedeix que funcionin al mateix temps la campana extractora i la caldera), has de comprovar que no estigui engegada la campana.

Comprova com està la clau de la caldera

La maneta no està en línia amb la canonada.
La maneta està en línia amb la canonada.

El motiu pel qual no tens aigua calenta és que la clau de la caldera està tancada.

Gira la maneta en el sentit contrari de les agulles del rellotge.

 Valor del manòmetre

Consulta el valor del manòmetre indicador de la pressió d’aigua de la teva caldera. Es tracta d’un element semblant a un rellotge.

Marca menys d’1 bar

Marca entre 1 i 2 bars

Què és l’Àrea de client?

És una web privada, segura i gratuïta en la qual podràs consultar les teves factures i els teus contractes, bescanviar punts per regals, abonar les factures, gestionar el servei Funciona, aportar les lectures del comptador, modificar la potència, domiciliar els rebuts, canviar l’adreça de correspondència i fer moltes gestions més.

Accede al Área de cliente.

Com puc contactar amb EDP?

Consulta les diferents maneres que t’oferim per posar-te en contacte amb nosaltres..

Què és l’Àrea de client?

És una web privada, segura i gratuïta en la qual podràs consultar les teves factures i els teus contractes, bescanviar punts per regals, abonar les factures, gestionar el servei Funciona, aportar les lectures del comptador, modificar la potència, domiciliar els rebuts, canviar l’adreça de correspondència i fer moltes gestions més.

Accede al Área de cliente.

En cas d’avaria, a qui truco?

Si no tens electricitat

Primer has de comprovar si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici:

  • Si a l’escala o a les finques annexes hi ha llum, llavors la incidència està localitzada a la teva instal·lació interna i hauràs de trucar a un electricista autoritzat (però comprova abans els automàtics).
  • Tanmateix, si l’avaria afecta tot l’edifici (escales, ascensor, veïns) o les finques annexes, segurament es tracta d’una avaria de la xarxa elèctrica i hauràs de trucar a la companyia distribuïdora de la teva zona. Consulta’n els telèfons.

Si no tens gas

Si pots, primer comprova si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici:

  • Per descartar que l’avaria és de la teva instal·lació, l’ideal és que comprovis si l’avaria afecta només la teva llar o tot l’edifici, ja que si és tot l’edifici segurament es tracta d’una avaria de la xarxa de gas i hauràs de trucar a la teva companyia distribuïdora.
  • Si no és possible comprovar el que s’acaba d’indicar, llavors has de verificar si la clau de la caldera o l’escalfador està oberta (la posició de la maneta ha d’estar en línia amb la canonada). Si la maneta està creuada, gira-la en el sentit contrari de les agulles del rellotge.
  • Si tens diversos aparells de gas (p. ex., cuina i caldera), comprova que efectivament no tens gas en cap d’ells.
  • Si només tens una caldera, has de comprovar que el manòmetre, indicador de la pressió d’aigua (element semblant a un rellotge), marca entre 1 i 2 bars. Si el valor és inferior, has d’injectar aigua al circuit de la caldera. Si no saps com fer-ho, millor que et posis en contacte amb el tècnic de la caldera.
  • Si tens commutador (interruptor que impedeix que funcionin al mateix temps la campana extractora i la caldera), has de comprovar que no estigui engegada la campana.

Comprova com està la clau de la caldera

La maneta no està en línia amb la canonada.
La maneta està en línia amb la canonada.

El motiu pel qual no tens aigua calenta és que la clau de la caldera està tancada.

Gira la maneta en el sentit contrari de les agulles del rellotge.

 Valor del manòmetre

Consulta el valor del manòmetre indicador de la pressió d’aigua de la teva caldera. Es tracta d’un element semblant a un rellotge.

Marca menys d’1 bar

Marca entre 1 i 2 bars

Com em puc donar d’alta a l’Àrea de client?

Donar-te d’alta és senzill. Ho pots fer des d’aquí. Has d’introduir el teu NIF amb la lletra. Si tenim registrat el teu email, te’l mostrarem amb asteriscos (per seguretat). Introdueix l’email complet i t’enviarem un correu electrònic a aquesta adreça per crear la teva contrasenya.

Si no recordes el teu email, t’enviarem un SMS al mòbil. Ens hauràs d’indicar el teu nou email.

Si no tenim registrat ni el teu correu ni el teu mòbil, et demanarem els 4 últims dígits del compte bancari on tens domiciliades les factures d’EDP. A continuació, hauràs d’introduir el correu amb el qual et registrar a l’Àrea de client.

Com puc aportar la lectura del meu comptador?

Si el teu comptador està dins de l’habitatge o local, en podràs facilitar la lectura còmodament des de casa teva les 24 hores del dia, a través de la nostra web, a l’Àrea de client.

Tarifa amb Discriminació Horària

Si el teu habitatge disposa d’escalfador d’aigua calenta o calefacció per acumulació, t’interessa la tarifa amb discriminació horària. Igualment, si no disposes d’aquests electrodomèstics però desvies una part important del teu consum elèctric a la nit, et pot resultar interessant.

Què és el certificat d’instal·lació individual de gas?

És un document emès per un instal·lador de gas autoritzat que certifica que la instal·lació compleix la normativa vigent i està en perfecte estat.

Necessitaràs el Certificat de gas:

  • La primera vegada que contractis subministrament de gas.
  • Si fas qualsevol modificació de la instal·lació.
  • Quan el subministrament porti més d’1 any de baixa.

Inspecció periòdica de gas: què és?, quant val?

D’acord amb la reglamentació vigent, el manteniment, la conservació i el bon ús de la instal·lació de gas és responsabilitat del seu titular o, mancant aquest, dels usuaris que en fan ús.

Amb la liberalització de l’execució de la inspecció periòdica obligatòria de la instal·lació de gas (Llei 34/1998, modificada per la Llei 8/2005, BOE de 22 de maig de 2015), el servei Funciona efectua directament aquesta inspecció periòdica cada 5 anys. Per tant, quan correspongui dur-la a terme, ens posarem en contacte amb tu per concertar una cita i fer-la. Aquell any, aquesta inspecció substituirà la revisió anual prevista. És imprescindible accedir al subministrament, i, per tant, una persona haurà de ser a lloc de la instal·lació aquell dia a l’hora acordada.

Comunicació companyia distribuïdora

He rebut una comunicació informativa de la distribuïdora i encara no m’han fet la inspecció.

Truca’ns a la línia Funciona Directe 900 907 007 per fer-la immediatament i ajustar-nos així als terminis indicats en aquesta comunicació.

Gràcies al teu contracte Funciona tens aquestes operacions incloses, i, per tant, no cal que truquis a cap altra empresa instal·ladora per fer-ho, ja que et suposarà un pagament addicional, i amb Funciona et surt GRATIS.

En què consisteix

En la comprovació de les parts visibles i accessibles de la instal·lació. Comprovació que no tingui fuites i que els aparells (calderes, escalfadors, cuines i vitroceràmiques) facin una bona combustió.

Que el conducte d’evacuació de fums funcioni correctament. Que la instal·lació de la campana extractora sigui compatible amb la caldera, si es troben al mateix recinte. Verificació del bon estat i la conservació d’aquesta. Aquestes comprovacions es fan d’acord amb els procediments descrits en les normes UNE 60670-12 i UNE 60670-13, i segons la normativa específica de cada comunitat autònoma i la distribuïdora corresponent.

L’inspector t’informarà sobre el resultat de la inspecció i te’n lliurarà un comprovant. Si hi detecta algun defecte, ho comunicarà, com també el termini disponible per a la correcció posterior.

Tarifes

En el moment de la revisió no s’haurà d’abonar cap quantitat a l’inspector o revisor.

Defectes

M’han fet la inspecció fa poc i m’han dit que tenia un defecte. Què he de fer?

Segons el defecte, caldrà emprendre una acció o una altra. Per això recomanem preguntar al tècnic que faci la inspecció quines són les vies de resolució del defecte.

El defecte més comú sol ser no haver fet la inspecció de la caldera. En aquests casos, t’has de posar en contacte amb un instal·lador o un servei tècnic de caldera autoritzat perquè arregli el defecte. Un cop corregit, hauràs de seguir les indicacions que t’hagi donat el tècnic.

Quina potència d’electricitat contracto?

Una part de la factura correspon al terme de potència, que prové de la potència que tens contractada, és a dir, es tracta d’un cost fix.

La potència a contractar varia en funció de la quantitat d’aparells elèctrics que utilitzis, de quants n’utilitzes al mateix temps, de la mida de l’habitatge i de quantes persones hi viuen.

Si es tracta d’una primera contractació, el teu Butlletí t’indicarà la potència recomanada i la màxima que pots contractar.

Si es tracta d’un habitatge de segona ocupació, hauràs de comprovar quants electrodomèstics tens, la potència que demana cadascun i quants n’utilitzes de manera simultània.

Què és el certificat d’instal·lació elèctrica?

També és conegut per CIE o Butlletí. És un document emès per un electricista oficial autoritzat que certifica que la instal·lació compleix tots els requisits necessaris per al subministrament. Reflecteix les característiques de la instal·lació (p. ex., la potència màxima que pots contractar).

Necessitaràs el Butlletí:

  • La primera vegada que contractis subministrament elèctric.
  • Si al teva instal·lació té més de 20 anys d’antiguitat.
  • Quan vulguis contractar més potència que la que consta com a màxima permesa pel teu Butlletí actual.

No trobes el que busques?

Fi del contingut principal